'1st party' duomenų fiasko: iš 18845 kontaktų patvirtino tik 4300. Kaip to išvengti?
Paskelbė Buzini, 2025/07/02
Paprašėme kliento atsiųsti turimus e-parduotuvės pirkėjų kontaktus: gavome 18 845 klientų kontaktų sąrašą. Viskas atrodė idealiai – kol jų nesukėlėme į Google ads sistemą…
Google priėmė vos 4 300 kontaktų. Visi kiti – tiesiog atmesti!
Ši istorija – ne apie skaičius. Ji apie tai, kodėl daugelis internetinių verslų, investuojančių į duomenų rinkimą, iš to negauna jokios realios naudos ir kaip galima to išvengti.
Reklamos gigantės Google ir Meta kartoja: klientų duomenys – neįkainojami. Tai raktas į sėkmingą remarketingą ir efektyvias kampanijas be trečiųjų šalių slapukų.
Tad kaip nutiko, kad 18 845 kontaktų sąrašas virto vos į 4 300?
➡️ ~9000 atmetėme iškart – nes šie vartotojai nebuvo davę sutikimo gauti rinkodaros žinučių (GDPR reikalavimai).
➡️ Įkėlėme likusius ~9000 į Google Ads sistemą kaip Customer Match sąrašą. Čia prasidėjo antroji atranka:
- Kai kurie el. paštai buvo neaktyvūs, fiktyvūs ar neegzistuojantys. Google sistema atmeta ir tuos el. paštus, kurie buvo neaktyvūs pusę metų.
- Kai kurie buvo su klaidomis (tarpeliai prieš įrašytą tekstą, didžiosios raidės, tuščios eilutės).
- Kai kurie nebuvo Gmail – o Google labiausiai atpažįsta savo pačios ekosistemą.
- Jei žmogus savo Google paskyroje atmetęs personalizuotą reklamą – toks kontaktas irgi neįtraukiamas.
➡️ Svarbu ir kantrybė: sukėlus duomenis, po 24 val. patvirtintų kontaktų buvo vos 800. ➡️ Po savaitės – 4 300. Daugiau tinkamų kontaktų skaičius nebekilo.
Tad ką daryti, kad ‚1st party‘ duomenys iš tikrųjų būtų panaudojami ir pripažinti Google sistemoje?
Jeigu norite išnaudoti visą savo klientų duomenų potencialą, reikia ne tik rinkti duomenis, bet rinkti juos protingai ir sistemingai. Štai svarbiausi žingsniai:
1. Rinkite daugiau nei tik el. paštą
Kuo daugiau duomenų – tuo didesnė tikimybė, kad Google atpažins vartotoją. Rekomenduojama rinkti:
- Vardą ir pavardę
- El. pašto adresą
- Telefono numerį
- Šalį
- Pašto kodą
➡️ Nauda jums: kuo stipresnis Customer Match sąrašas, tuo daugiau bus sėkmingai atpažintų kontaktų.
2. Užtikrinkite renkamų duomenų kokybę jau surinkimo metu
- Validuokite vedamus duomenis realiu laiku (naudokite „live validation“ sprendimus)
- Įdiekite „double opt-in“ sistemą: tik vartotojai, kurie patvirtino el. paštą įtraukiami į sąrašą
- Neleiskite internetinės svetainės formose pateikti duomenų su tarpais, didžiosiomis raidėmis, klaidomis ar palikti tuščius laukelius
- Reguliariai tikrinkite ir atnaujinkite kontaktus Google sistemoje. HubSpot duomenimis, net apie 22 % el. pašto kontaktų kasmet tampa neaktyvūs.
➡️ Nauda jums: teisingai pateikti duomenys – mažiau atmestų kontaktų ir švaresnė bazė be papildomų filtravimo žingsnių.
3. Motyvuokite vartotojus pateikti teisingus duomenis ir duoti sutikimą
- Naudokite aiškiai suformuluotą, patikimą cookie box su aiškia informacija vartotojui
- Pirkimo metu tik registruotiems vartotojams pasiūlykite nuolaidą ar kitokias pridėtines vertes
- Kvieskite registruotis naujienlaiškiams pasiūlydami realias vertes (pvz. nemokamas gidas, išankstinis priėjimas prie turinio, X % nuolaida ir pan.)
➡️ Nauda jums: daugiau žmonių pateikia tikslius duomenis ir sutinka su rinkodaros komunikacija.
Išvada
🎯 Sėkmingas remarketingas – ne apie tai, kiek kontaktų turite, o kiek jų iš tiesų veikia.
Mūsų praktika rodo: jeigu klientų duomenys nėra tinkamai sutvarkyti, Google ar Meta gali atmesti net daugiau nei pusę sąrašo.
Tai reiškia – mažesnį pasiekiamumą, aukštesnę kainą už konversiją ir neišnaudotą potencialą.
Protingai tvarkoma ‚1st party‘ duomenų bazė leidžia:
- efektyviai išnaudoti didesnę auditorijos dalį kampanijose
- padidinti ROI iš remarketingo
- sumažinti priklausomybę nuo trečiųjų šalių slapukų.
Šiandien verslui tai tampa būtinybe. Jūsų klientų kontaktai – vienas svarbiausių svertų efektyvioje skaitmeninės reklamos strategijoje. Pasirūpinkite jais dabar – kol dar turite galimybę rinkti kokybiškai.
